ЗДОРОВЕНЬКІ БУЛИ ЗДОРОВЕНЬКІ БУЛИ
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7

Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Березень » 29 » Як стати розумнішими і вилікувати безліч, здавалося б, невилечіваемих хвороб або Нейропластіка.
03:58
Як стати розумнішими і вилікувати безліч, здавалося б, невилечіваемих хвороб або Нейропластіка.

Колись вважалося, що мозок дан з народження, і буде він таким же до самої старості. У цій статті я буду спростовувати таку теорію для тих, хто вважає інакше, а також, зокрема, розберу від і до, як все-таки поліпшити наш мозок. Але поки коротенько історія про нейропластичности. 

До середини 20 століття було безліч прихильників локалізаціонізм (прихильниками локалізаціонізм були люди, які дотримувалися теорії мозку про те, що наш мозок - це складний механізм, у якого строго певна область відповідала тільки за якісь строго певні функції, зміна яких було неможливо. Також це стосувалося і інтелектуальних здібностей людини. Ще тоді вважалося неможливим вилікувати будь-яку несправність цього складного механіхма, будь то народження аутистом або параліч, шизофренія і т.д.). 
Перші прояви пластичності мозку виявив радянський вчений Олександр Романович Лурія. Він лікував одного військового, у якого було важке поранення в голову кулею. Вона потрапила між півкулями і засіла в потиличній частці. Лурія витягнув цю кулю, але солдат мав серйозні травми: він плутався в словах, спостерігалася апраксія; коли йому говорили якийсь текст, який має логічну неузгодженість, Засецкий (військовий) не міг її знайти, не міг за своїми "внутрішнім" годинах зрозуміти який час зараз; також спостерігалася дислексія (втрата здатності до навчання письма і читання), аграфия (писав з пробілами, дуже нескладно і незрозуміло). Коли Засецкой говорили такі словосполучення, як "мати дочки" або "дочка матері", то він ніяк не міг їх один від одного відрізнити. Радянський учений почав лікувати пацієнта, тобто, призначав такі вправи, які ще даються для дітей перших класів або навіть, як в переносному, так і в прямому сенсі слова, вчив повзати і "повзати" дорослої людини по підлозі, тому що Засецкий мав також пошкодження в координації свого руху. Незабаром нейрони відновилися і реорганізували себе, наприклад, область, яка відповідала за зір, перетворилася в тім'яну частку, а тім'яна в область, що відповідає за зір, тобто, в потиличну частку. Зрештою пацієнт реабілітувався через шість місяців за допомогою таких ось вправ і пішов знову на службу. Черговий доказ пластичності мозку. 
Другий випадок, теж стався з одним видатним вченим, якого звали Пол Бач-і-Рита. Його батько якось захворів паралічем, що охоплює майже всю нервову систему, половина тіла його була паралізована. Бач-і-Рита на той момент працював молодшим співробітником в одному університеті в області всієї медицини. Потім він, будучи самоуком, вирішив дослідити нейропластіку. У той момент, коли Пол почав дослідження в цій області, його батько і захворів деменцією під назвою параліч. Синові нічого було робити, як тільки випробувати на ньому свої дослідження, що проводилися над піддослідними щурами. Всякий раз, коли Джордж (батько) намагався до чогось дістатися, Пол змушував його це робити поповзом, потім через кілька тижнів на колінах, спираючись про тростину (саме про тростину, а не самому. Пол здогадувався, для стимуляції нейронів моторної кори потрібні певні допоміжні предмети. Інакше б без них нейрони не змогли отримувати інформацію, як їм реорганізовуватися. Також це стосується будь-якого допоміжного предмета, який служить нам, як би, продовженням нашого тіла, наприклад, та ж комп'ютерна миша, за допомогою якої ми управляємо комп'ютером. згодом наш мозок звикає до нашого "продовження" нашого тіла і вже не вважає його продовженням, а вважає частиною нашого тіла, в даному випадку тростину, яка допоможе Джорджу відновлення втрачених нейронів). Потім батько Пола, допомагаючи своїй здоровою рукою, тримав паралізовану і намагався печатать.Через кілька місяців він став добре ходити, пальці функціонували, як у нормальної людини і незабаром він навіть повернувся до викладання в університеті. 
Найважливіші досліди: досліди над щурами. 
Найважливішим кінцем шляху локалізаціонізм і початку нейропластичности стали, здавалося б, пересічні досліди, але дуже знаменні собою події, пророблені кілька разів безліччю непересічних вчених, деяких нобелівських лауреатів, над щурами. Сам досвід полягав у тому, що щурів, які перебували в 2 різних клітинах і в одному критичному періоді (період, під час якого всі зовнішні впливи гостро впливають на організм. Зазвичай, в ранньому віці, коли базальна ганглія особливо активна), містили в різних умовах . В одній клітці групу щурів правильно годували, задавали завдання, після яких слід було винагороду (а винагорода способсвует виділенню нейромедіаторів під назвою дофамін, після якого отримуєш задоволення, і хочеться після цього отримати ще одне винагороду, але, за умови виконання певних дій, в даному випадку щурами), вообщем, покращували здатності мозку, створюючи при цьому всі необхідні умови. А в інший щурів тримали автономно один від одного, щоб ні ті ні інші не чули ні найменшого звуку, просто годували. Під кінець дослідження помітили збільшення кори головного мозку на 20% від середнього обсягу щури і збільшення нейронів в ньому, що пояснювало таку активність всіх відділів мозку - це в першій клітці. У другій - недорозвиненість багатьох відділів мозку, в тому числі: слух, зір, реакція, координація, когнітивні здібності, пам'ять і т.д .. Потім після критичного періоду спробували поліпшити мозок рудиментарних щурів. Вийшло. Тільки час, вимагалися на те, щоб поліпшити когнітивні здібності пацюків в постонтогенезе або в посткритическую періоді, подовжився, ніж це було потрібно з щурів в першій клітці. Це пояснювалося тим, що в критичний період на організм дуже гостро впливає навколишнє середовище, внаслідок гіперактивності базальної ганглії. Тобто, під час критичного періоду мозок організму дуже пластичний і більше здатний до навчання, ніж в пубертатний (підлітковий) період, тим більше в середні і літні року. Висновок з усього цього такий: в першу чергу головний мозок пластичний, а наслідок: те, що не використовується, то відмирає. У такий період тільки формується весь мозок, відповідно і частки в ньому, і кора великих півкуль. 
Відомо, що людина до старості вже не так здатний до навчання, як в молоді роки: пам'ять погіршується, бистропостроенние пропозиції вже не так швидко побудовані. Іноді помічаєш, як онук допомагає своїй бабусі спуститися сходами, тримаючи її за руки, щоб та не впала. Все це пояснюється тим, що колись робоча пам'ять у людей, за допомогою якої вони навчалися чогось нового, думали, перейшла в довгострокову з усіма своїми навичками і потім перестали використовувати. А через взуття, яку люди носять щодня, ступні перестали відчувати всю нерівність поверхні під собою, тим самим нейрони "послаблюються", і сигнал, що виходить від ступень, "говорить", що все плоско, і через нечутливості поверхні нейрони потім відмирають. Лікарі нейропластікі дали вправи таким людям для тренування їх мозку. Зрештою нейрони відновилися, а це означало, що 80 - річні були як 40 - 50 - літні, включаючи навіть пам'ять. 
Всі ці фактори сприяють резюме або навіть девізом: "Все, що не використовується - відмирає". Тобто, можна не тільки тренувати свій нормальний мозок для підвищення когнітивних здібностей (iq), але і лікувати такі страшні симптоми і хвороби, як: аутизм, шизофренія, деменція і т.д .. 
Але так як ця стаття для тих, хто хоче підвищити свої розумові здібності (iq), то ми, мабуть, і закінчимо на цьому. 
Тренувати свій мозок можна багатьма способами, але є ті, які дійсно ефективні. Також треба виходити з того, що ви хочете натренувати. 
1. Треба правильно харчуватися (дійсно, продукти, що містять глюкозу, підвищують активність мозку, енергію у всьому тілі. Треба їсти безліч горіх. Наприклад, волоський горіх сприяє поліпшенню робочої пам'яті, але ж вона важлива частина для виконання різних завдань: швидке переключення, сприйняття і т.д.). 
2. Обов'язково після того, як втомилися від розумового навантаження необхідний відпочинок, або фізичний (наприклад, погуляти на вулиці. Це, до речі, найбезпечніший вид фізичного навантаження і дуже ефективний тим, що під час ходьби працює вся рухова система, як раз підвищується кровопостачання в мозок за рахунок цього, а також за рахунок кисню. Корисніше навіть сходити погуляти в лісі. також під час ходьби по вулиці ти краще абстрагуєшся, швидко перемикатися через погляду то на одну місцевість, то на іншу), або подрімати на 20 хвилин і більше (стільки вистачає мозку, щоб підвищити його подальшу працездатність). 
3. І ось одне з найважливіших. Можна як завгодно намагатися якось розвинути свій мозок тільки за допомогою одних вітамінів, але цього недостатньо. Найголовніше до чого ми йшли - це вправи. Так, ті самі ігри, до яких деякі з нас скептично і негативно ставляться, заявляючи: "Це ж не підтверджено!". Але, насправді, це глибока помилка вважати так. Особливо, якщо ти читав цю статтю з початку і до цього моменту, то повинен знати, що такі вправи допомагають поліпшити наш мозок. І так, гра називається Lumosity. І правда, дослідження, проведені в Берліні, підтверджують ефективність даної гри багатьма вченими. В першу чергу вона покращує робочу пам'ять, але ж вона (робоча пам'ять) невід'ємна частина майже всіх наших когнітивних здібностей. Також з поліпшенням робочої пам'яті поліпшуються пізнавальні здібності. Механіка цієї гри проста, допоможе відволіктися від багатьох проблем і поставити в голові все на свої місця, приваблює своєю цікавістю і підлаштовується під ваш інтелектуальний рівень. Допомагає позбутися від стресу, сконцентруватися. Досить всього 15 - 20 хвилин гри в день, щоб поліпшити наш мозок. Гра варта того, щоб розщедритися, але, якщо ви не готові заплатити за неї гроші, то можна порадити гру Dual N-Back, тренування реакції завжди не завадить. 
4. Грай в шахи (або в інші інтелектуальні ігри типу покеру, шашок. Але як на мене, так шахи краще тим, що там думати більше треба). Багато маркетологи і бізнесмени в них грають. Вони (шахи) тренують стратегію, концентрацію, варіанти мислення, швидкість мислення, логіку. 
5. Вирішуй головоломки. Безліч з них тренують вищеперелічені розумові здібності, але деякі з них латеральное мислення (яке служить креативністю, новаторськими ідеями), кмітливість. 
6. Більше читай. Дійсно, читаючи що-небудь, в роботу включається робоча пам'ять, Каналізація, дедукція, продумування наперед думок автора, тобто, кмітливість, та ще кругозір! Вообщем, книги - дуже корисна річ. Особливо, коли ти читаєш побіжно, через це обробляється велика кількість інформації. Навіть хворим при порушеннях, які пов'язані з роботою мозку, лікарі рекомендують читати більше книжок. 
7. Вивчай іноземні мови. Через це підвищується гнучкість розуму, включається соображалка при формулюванні пропозицій, і в кінці кінців поліпшується робоча пам'ять! Також поліпшуються пізнавальні здібності. Відомо, що після критичного періоду, вивчаючи інші мови, працюють вже не ті нейрони, розташовані в тому ж місці, де нейрони нашої рідної мови. Тобто, області записування інформації нашої рідної мови і зарубіжного - різні. Але, якщо 2 мови вивчаються в один критичний період, то тоді області будуть однаковими. Знову - таки бере участь пластичність мозку або нейропластічності, що один і той же (нейро - нейрон і пластичність). 
8. Дивись гумор, тільки там, де дійсно треба думати. Наприклад, де є дотепні фрази і не тільки. Зазвичай це жарти від коміків з естрад, може бути деякі ситкоми. І повеселитися, і подумаєш! Недарма навіть говорять: "гумор виліковує". 
9. І, якщо ти, звичайно, хочеш тренувати критичне мислення, то при кожному вставанні перед тобою порівняння роби наступне: відклади всю свою моральність в сторону і всякі табуйовані теми теж, просто зважуй плюси і мінуси кожного боку, ну, і приймай рішення. До речі, критичне мислення дуже важливо в нашому світі тим, що людина думає, аналізує і т.д .. Але, на жаль, табуйованих тем стає все більше, і людина через це перестає все менше думати. 
10. Транскраниальная магнітна стимуляція. Є ще електрична, але на відміну від магнітної вона дає больові відчуття. І так, що ж це таке? Ця терапія, що проводиться під дією електричного струму (9-10 вольт), який тобі проводять в область інтенсивного мислення (лобова частка). За допомогою цього стимулюється швидкість передачі нервових імпульсів в лобовій частці, що збільшує, відповідно, розумові здібності. Тільки не проходь таку терапію самостійно! Не те тоді стимулювати тобі буде нічого! 
11. Далі, є така теорія, яка називається "теорія ізоляції". Вона передбачає в собі відключення одного з півкуль. При цьому при виключенні одного з півкуль ти стаєш буквально генієм в іншому. Наприклад, при виключенні лівого ти стаєш якимось Моцартом або Пушкіним і іншим творчим генієм. А якщо правого, то Ейнштейном, Тао і іншим сверхінтеллектуальним генієм. Таке навряд чи десь можна знайти, але воно є, і я не думаю, що ти, читачу, наважишся відключати собі стать мозку. 
12. Слухай музику, особливо класичну. Вона допомагає не тільки розслабитися, але і покращує асоціативні центри, уяву, сприйняття.

ЩЕ ПО ТЕМІ
Переглядів: 240 | Додав: LOGAN1980 | Теги: сучасна медицина, офіційна медицина, безкоштовна медицина, традиційна медицина, народна медицина, радянська медиц, Судова медицина, китайська медицина | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Календар
«  Березень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів


Copyright MyCorp © 2025